خرید و فروش آپارتمان در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان، خانه، ملک کلنگی، ویلا در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان، خانه، ملک کلنگی، ویلا در سعادت آباد

وام 80 میلیونی مسکن بر اقشار میانی موثر است؟

فرشید پورحاجت از کارشناسان بخش مسکن در خصوص تاثیر افزایش وام مسکن، گفت: این وام به اقشار میانی جامعه کمک می‌کند که قصد خرید آپارتمان‌های کمتر از 100 را دارند و در مناطق برخوردار، استفاده از این تسهیلات کارایی چندانی ندارد.
  
وی با اشاره به اینکه به طور حتم این وام در کلان شهرها تاثیر بیشتری می‌گذارد، اظهار داشت: نقطه عطف مصوبه روز گذشته این بود که انحصار بانک مسکن شکسته شد، زیرا در چند سال گذشته فقط بانک مسکن اجازه فروش اقساطی تسهیلات را داشت. در حال حاضر بانک مسکن، وام ساخت با نرخ سود 24 درصد پرداخت می‌کند، در گذشته هم بانک‌های خصوصی به حوزه پرداخت وام مسکن وارد شده بودند. گذشت زمان تاثیر این وام را نشان خواهد داد، تسهیلات حوزه مسکن نسبت به سایر تسهیلات، ریسک کمتری دارد و اغلب این وام ها به بانک، بازپرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این وام می‌تواند مسکن را از رکود خارج کند یا نه، گفت: موضوعی که مطرح شده این است که باید بخش مسکن از رکود خارج شود ضمن آنکه در ماه‌های اخیر هم نشانه های خروج از رکود دیده شده بود و تصور ما این است که این وام می‌تواند تاثیر خوبی را بر بازار مسکن داشته باشد. البته باید دید که تقاضا برای خرید آپارتمان‌های نوساز افزایش می‌یابد یا واحدهای چندسال ساخت! زیرا اگر وام به سمت واحدهای نوساز برود تاثیر بیشتری بر خروج از رکود بخش مسکن دارد.

پورحاجت به رونق ساخت و ساز در صورت افزایش خرید آپارتمان اشاره کرد و گفت: با رونق بخش ساختمان، دیگر بخش‌های اقتصادی هم رونق می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد