خرید و فروش آپارتمان در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان، خانه، ملک کلنگی، ویلا در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان در سعادت آباد

خرید و فروش آپارتمان، خانه، ملک کلنگی، ویلا در سعادت آباد

وام 80 میلیونی حاشیه نشینی را افزایش می‌دهد

به نظر می‌رسد بانک‌های خصوصی تمایلی به پرداخت وام با نرخ سود 12 درصد داشته باشند. وام 80 میلیون تومانی به نرخ تورم نزدیک شده است و می‌توان گفت ارزش ریالی این وام معادل تسهیلات 20 میلیون تومانی سال های قبل است. این تسهیلات فقط در بخش مسکن ارزان قیمت، تحرک ایجاد می‌کند، بازپرداخت وام 80 میلیون تومانی هم موضوع مهمی است زیرا اغلب وام گیرندگان توانایی مالی بالایی ندارند و نمی‌توانند اقساط این وام را بپردازند.
  
این وام بر روی مسکن ارزان قیمت ممکن است تاثیراتی داشته باشد اما در دیگر بخش‌های مسکن، تاثیری نخواهد داشت. بعید به نظر می‌رسد تغییر محسوسی در بازار مسکن ایجاد شود، اما این وام‌ها یک مشکل بزرگ برای کلان شهرها محسوب می شوند به این دلیل که منجر به افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ شده و مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک را به شهرهای بزرگ افزایش می‌دهد.

افزایش وام مسکن، حاشیه نشینی را در مناطق شهری گسترش می‌دهد، از آنجایی که اغلب متقاضیان توان مالی خرید مسکن در مناطق شهری را ندارند با استفاده از این وام به حاشیه شهرها روی می آورند.

موضوع بازپرداخت این وام هم از دیگر مشکلات این وام به شمار می‌رود، زیرا بنگاه‌های اقتصادی رونق ندارند و نرخ گردش مالی در کشور پایین است بنابراین تعداد کمی می‌توانند از این وام استفاده کنند.

نقش این وام برای خروج از رکود بخش مسکن بی تاثیر نیست؛ به ویژه از جنبه روانی ممکن است که صاحبان آپارتمان‌ها امیدوار به بازار بهتری شوند اما در بلندمدت کمکی به رونق بازار مسکن نمی‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد